Poniżej prezentujemy opis elementów strony, które wspierają pozycjonowanie platform linii START.
Cała witryna:
Meta title dla całej witryny - można go skonfigurować w module Zmienne -> main_page_title
Zalecenia:
Tytuł strony powinien mieć maksymalnie 70 znaków ze spacjami;
Jest najważniejszym elementem SEO Twojej witryny;
Ma ogromny wpływ na CTR (klikalność w wynikach wyszukiwania, czyli na to, jak wiele osób przejdzie do Twojej strony);
Powinien zawierać słowa kluczowe, na których Ci zależy. Im szybciej pojawi się słowo kluczowe, tym lepiej (ma ono większą wagę w pozycjonowaniu)
Met adescription dla całej witryny - można go skonfigurować w module Zmienne -> main_page_description
Zalecenia:
Wpływa na klikalność i wyszukiwanie organiczne - działa jak treść reklamy i ma przekonać użytkownika, żeby wszedł na Twoją stronę.
Powinien zawierać słowa kluczowe. Im szybciej pojawi się słowo kluczowe, tym lepiej (ma ono większą wagę w pozycjonowaniu)
Do meta tagów można dodawać encje HTML.
Meta tagi do stron z treścią
Można je uzupełniać dla każdej strony z treścią. Wprowadzamy je w zakładce Treść strony, w ramach edycji lub tworzenia konkretnej strony (moduł Strony). Do uzupełnienia mamy:
Meta title
Meta description
Meta keywords (ten znacznik nie ma już od dawna wpływu na pozycjonowanie, można pominąć jego uzupełnianie, gdyż nie wpłynie to na działania SEO).
Zalecenia:
Meta tagi powinny być oryginalne i unikalne (nie powinny się powtarzać w ramach całej witryny);
Powinno umieszczać się je na każdej podstronie;
Opisy powinny wzbudzać zainteresowanie;
Meta tagi na stronie produktu
Metatag Description [pl] - możliwość wprowadzenia w zakładce SEO w module Produkty, po wejściu w konkretny produkt.
Metatag Keywords [pl] - - możliwość wprowadzenia w zakładce SEO w module Produkty, po wejściu w konkretny produkt.
Struktura nagłówków na stronie (kluczowy aspekt pozycjonowania)
Strony z treścią:
Strony z treścią mają osadzony tytuł w znaczniku H1, zgodnie z dobrymi praktykami SEO.
Osoby dodające treść na stronach powinny używać nagłówków H2, H3 itd. podczas tworzenia zawartości stron, aby w pełni wykorzystać potencjał strony pod kątem pozycjonowania. Nie powinny już posługiwać się kolejnym nagłówkiem H1, gdyż byłoby to niezgodne z zaleceniami. W treści powinny pojawić się również odpowiednie słowa kluczowe, pogrubienia, wypunktowania itp. (zgodnie z dobrymi praktykami tworzenia treści przyjaznych dla wyszukiwarek).
Strona produktu
Strony z produktami mają osadzoną nazwę produktu w znaczniku H1, zgodnie z dobrymi praktykami SEO.
Osoby dodające opis do produktu powinny używać nagłówków H2, H3 itd. podczas tworzenia zawartości stron, aby w pełni wykorzystać potencjał strony pod kątem pozycjonowania. Nie powinny już posługiwać się kolejnym nagłówkiem H1, gdyż byłoby to niezgodne z zaleceniami. W opisie powinny pojawić się również odpowiednie słowa kluczowe, pogrubienia, wypunktowania itp. (zgodnie z dobrymi praktykami tworzenia treści przyjaznych dla wyszukiwarek).
Karta produktu - adres URL (budowa):
Alias (URL) – jest generowany automatycznie.
Budowany w oparciu o nazwę produktu zgodnie z zasadami:
W aliasie dopuszczalne są:
litery alfabetu łacińskiego,
cyfry,
znak myślnika "-".
Pozostałe znaki zostaną automatycznie usunięte lub zastąpione dopuszczalnymi odpowiednikami.
W przypadku wystąpienia automatycznej ingerencji systemu zostanie wyświetlony stosowny komunikat zawierający listę zmodyfikowanych znaków.
Metatag Description [pl] - możliwość wprowadzenia w zakładce SEO w module Produkty, po wejściu w konkretny produkt.
Metatag Keywords [pl] - - możliwość wprowadzenia w zakładce SEO w module Produkty, po wejściu w konkretny produkt.