Kategorie

Jak zarządzać dostępem do platformy mając moduł wielokontowości?

Jeśli chcesz, aby dla jednego kontrahenta było możliwe tworzenie wielu kont użytkowników - wykorzystaj model wielokontowości, który jest dostępny w pakiecie START 3. 

W tym module - Ty nadajesz tylko jedno konto administracyjne dla swojego kontrahenta. Pozostałe konta, Twój kontrahent będzie mógł sam założyć i decydować, który pracownik ma możliwość zamawiania na platformie B2B oraz jaki będzie miał zakres uprawnień.

1. Stworzenie konta administracyjnego dla kontrahenta:

Wejdź do panelu administracyjnego platformy inTradus, wybierz moduł Sprzedaż -> Użytkownicy. Znajduje się tam lista wszystkich kontrahentów, których masz w Subiekcie GT/Navireo. 

Klikając prawym przyciskiem myszy na wybranego kontraenta pojawi się menu kontekstowe, z którego należy wybrać opcję "Zarządzaj dostępem".

Po prawej stronie ekranu pojawi się okno, w którym można dodawać użytkowników. Wystarczy, że dodasz jednego, z uprawnieniami administracyjnymi, żeby Twój kontrahent mógł swobodnie zarządzać dostępem do platformy dla swoich pracowników i określać uprawnienia, jakie mają. Zazwyczaj postawowe konto administracyjne jest tworzone na adres ogólny adres e-mail firmy.

Klikając w przycisk + Dodaj użytkownika będziesz mógł założyć konto dla kontrahenta, z uprawnieniami administratora.

Dodając użytkownika określamy jego typ (B2B), rolę (Administrator), login (e-mail), hasło, imię, nazwisko, numer telefonu, walutę, w której zamawia oraz status (aktywny).

WARTO WIEDZIEĆ

 

Od momentu ustawienia statusu na 'aktywny", użytkownik może logować się do systemu. Warto zawsze testowo zalogować się na takiego użytkownika i sprawdzić czy wszystko działa prawidłowo, wysłać do niego wiadomość e-mail z informacją o danych do logowania do platformy i jej adresem URL.

2. Dodawanie kolejnych kont

Dodawanie kolejnych kont użytkowników odbywa się z poziomu pulpitu kontrahenta, po zalogowaniu się do platformy B2B. Należy wejść w sekcję Użytkownicy i dodać kolejne konta, o unikalnych adresach e-mail (są one loginami). 

Po przejściu do modułu, można dodawać użytkowników, określając ich rolę (administrator lub zwykły) oraz decydując o aktywności ich kont.