Kategorie

Wdrożenie systemu B2B inTradus Start SaaS

Jeśli chcesz wdrożyć platformą inTradus w linii START, poniżej znajdziesz instrukcje, dzięki którym poznasz cały proces wdrożenia i będziesz mógł się do niego przygotować, tak aby cały proces przebiegał sprawnie i zakończył się sukcesem.

Wdrożenie platformy inTradus Start odbywa się w ciągu jednego dnia roboczego (8h) na domenie technicznej. Kiedy wdrożenie się skończy a Państwo zdecydują się na rozpoczęcie sprzedaży, przeniesimy platformę na wskazaną przez Państwo domenę.  Wspólnie umawiamy się na dogodny termin, w którym możemy zapewnić wsparcie techniczne na czas wdrożenia. W tym dniu również po Państwa stronie potrzebny będzie pracownik odpowiedzialny za wdrożenie.

Pracownik odpowiedzialny za wdrożenie powinien:

  • mieć umiejętności techniczne (instalacja i konfiguracja programów)
  • posiadać dostęp do serwera, na którym jest zainstalowany Subiekt GT lub Navireo. 
  • znać dane do logowania na użytkownika administracyjnego do serwera oraz do samego Subiekta GT lub Navireo.
  • znać Subiekta GT/ Navireo w zakresie tworzenia pól własnych, nadawania cech, ustalania polityki cenowej itp.

Jeśli nie posiadają Państwo osoby, która sama sobie z tym poradzi, warto pomyśleć o zarezerwowaniu czasu kilku pracowników, którzy wspólnie mają tę wiedzę i umiejętności.

 

Krok 1: Przesłanie materiałów i informacji do zespołu wdrożeniowego

W pierwszym kroku prosimy o przesłanie do nas logo firmy w formacie wektorowym (w krzywych) oraz o udzielenie informacji niezbędnych do wdrożenia platformy. Informacje oraz logotyp prosimy przesłać na adres: start@intradus.pl

  1. Jaki użytkownik systemu ERP ma być wskazany jako „wystawiający” na dokumentach generowanych przez platformę?

  2. Jaka nazwa firmy, kod pocztowy, miasto, adres, numer telefonu oraz adres email, ma się wyświetlać klientom na platformie?

  3. W jakim modelu ma działaś platforma:
    • otwartym (asortyment widoczny również dla użytkowników niezalogowanych),
      • z domyślną stroną główną (zobacz),
      • z katalogiem produktów jako stronę główną (zobacz),
    • zamkniętym (dostęp do platformy tylko po zalogowaniu) jako stronę główną użytkownik zobaczy tylko panel logowania (zobacz).

  4. Czy karta produktu ma się wyświetlać jako pop-up?

  5. Czy wyświetlać stany magazynowe klientom? Jeżeli tak czy ma być to dokładny stan (w postaci liczbowej) czy orientacyjny stan (ikona z opisem dostępny/niedostępny, mało, dużo)?

  6. Czy na karcie produktu ma być wyświetlany symbol u dostawcy?

  7. Czy klient ma mieć możliwość zamawiania ponad stan magazynowy?

  8. Źródłem zdjęć produktów ma być inTradus czy system ERP?

  9. Które pole na kartotece towaru w systemie ERP ma odpowiadać za widoczność produktu na platformie?
    • pozycja do sklepu internetowego,
    • pozycja do sprzedaży mobilnej,
    • pozycja do systemu aukcyjnego.

  10. Czy zezwalać na logowanie nowym użytkownikom zanim przejdą proces weryfikacji?

  11. Czy ukryć formularz rejestracji?

  12. Czy posiadają Państwo program inDodatki: Indywidualne ceny?

  13. Z jakich magazynów mają być wyświetlane stany magazynowe na platformie?

  14. Jaki powinien być wskazany domyślny poziom cen dla użytkownika zalogowanego, a jaki dla użytkownika niezalogowanego?

  15. Na który z magazynów mają być wysyłane zamówienia internetowe?

  16. Jaka usługa transportowa ma być wykorzystywana do obsługi kosztów dostawy dla zamówień z platformy?

  17. Jeżeli posiadają Państwo Subiekt GT to czy posiadają Państwo również Sferę do Subiekta GT?

  18. Domyślnie platforma obsługuje 2 statusy zamówień – zapisane i zrealizowane. Jeżeli jednak pracują Państwo na Navireo lub posiadają Plusy do Subiekta GT to statusy można wtedy oprzeć o flagi rozszerzając możliwość odwzorowania statusu zamówienia. Jeżeli chcą Państwo skorzystać z tej opcji należy wskazać jakie flagi mają odpowiadać statusom – zapisane; w trakcie realizacji; zrealizowane; odrzucone.

  19. Jeżeli będą Państwo korzystać z modułu producentów to proszę wskazać ID cechy producenta z systemu ERP.

Odpowiedz jeżeli wybrałeś pakiet Start 2 lub Start 3

  1. Jeżeli platforma ma obsługiwać Przelewy24 proszę podać id klienta, id punktu płatności, klucz do zamówień, klucz CRC do konta w trybie sandbox oraz produkcyjnym.

  2. Czy handlowcy mają widzieć tylko swoich kontrahentów?

Odpowiedz jeżeli wybrałeś pakiet Start 3

  1. Jeżeli platforma ma prezentować warianty produktów na platformie, proszę podać właściwość cechy grupującej towary w systemie ERP?

  2. Jeżeli platforma ma obsługiwać wiele walut, proszę podać jakie to mają być waluty, jaki poziom cen dla nich wskazać. Dodatkowo proszę skonfigurować i podać pole własne z kartoteki kontrahenta, w którym będzie przechowywana waluta?

Krok 2: Przygotowanie systemu ERP

 

Poniżej znajdują sie instrukcje opisujące jak należy przygotować się do wdrożenia od strony systemu ERP.

Jak dodać towary na platformę inTradus

 

Krok 3: Przygotowanie drzewa kategorii

Drzewo kategorii dla Subiekta GT:

Pobierz paczkę z systemem inTradus Start oraz programem inDodatki: Taksonomia dla Subiekta GT, klikając w link.

Zainstaluj program inDodatki: Taksonomia na komputerze osoby, która będzie tworzyć drzewo kategoriidla systemu inTradus. W mailu od zespołu wdrożeniowego otrzymasz licencję do programu.
Jeśli jeszcze jej nie masz - napisz na start@intradus.pl.

Przy pierwszym uruchomieniu wybierz bazę Subiekta GT oraz wskaż plik licencji programu.

Przygotowaliśmy kilka filmów instruktażowych, które obrazują jak zbudować drzewo kategorii:

Film dotyczący konfiguracji inDodatki:Taksonomia

Film dotyczący budowania kategorii i podkategorii

Film dotyczący dodawania towarów do kategorii

Pełna instrukcja do Taksonomii znajduje się tutaj:

Instrukacja do inDodatki: Taksonomia

Drzewo kategorii dla Navireo

Instrukacja do inDodatkiNAV: Taksonomia

 

Krok 4: Instalacja aplikacji inTradus i podpięcie certyfikatu SSL

W tym kroku należy zainstalować aplikację inTradus, która będzie odpowiedzialna za przesyłanie
danych między systemem ERP a platformą inTradus. 

Jak zainstalować aplikację inTradus?

 

Krok 5: Konfiguracja platformy i uzupełnienie
danych w panelu administracyjnym systemu inTradus

W panelu administracyjnym należy wykonać kilka działań, które są konieczne do uruchomienia sprzedaży online.

Instrukcje obsługi i konfiguracji platformy inTradus START