Kategorie

Wdrożenie systemu B2B inTradus Start SaaS

Jeśli chcesz wdrożyć platformą inTradus w linii START, poniżej znajdziesz instrukcje, dzięki którym poznasz cały proces wdrożenia i będziesz mógł się do niego przygotować, tak aby cały proces przebiegał sprawnie i zakończył się sukcesem.

Wdrożenie platformy inTradus Start odbywa się w ciągu jednego dnia roboczego (8h) na domenie technicznej. Kiedy wdrożenie się skończy a Państwo zdecydują się na rozpoczęcie sprzedaży, przeniesimy platformę na wskazaną przez Państwo domenę.  Wspólnie umawiamy się na dogodny termin, w którym możemy zapewnić wsparcie techniczne na czas wdrożenia. W tym dniu również po Państwa stronie potrzebny będzie pracownik odpowiedzialny za wdrożenie.

Pracownik odpowiedzialny za wdrożenie powinien:

  • mieć umiejętności techniczne (instalacja i konfiguracja programów)
  • posiadać dostęp do serwera, na którym jest zainstalowany Subiekt GT lub Navireo. 
  • znać dane do logowania na użytkownika administracyjnego do serwera oraz do samego Subiekta GT lub Navireo.
  • znać Subiekta GT/ Navireo w zakresie tworzenia pól własnych, nadawania cech, ustalania polityki cenowej itp.

Jeśli nie posiadają Państwo osoby, która sama sobie z tym poradzi, warto pomyśleć o zarezerwowaniu czasu kilku pracowników, którzy wspólnie mają tę wiedzę i umiejętności.

 

Krok 1: Przesłanie materiałów i informacji do zespołu wdrożeniowego

W pierwszym kroku prosimy o przesłanie do nas logo firmy w formacie wektorowym (w krzywych) oraz o udzielenie informacji niezbędnych do wdrożenia platformy. Informacje oraz logotyp prosimy przesłać na adres: start@intradus.pl

  1. Proszę określić w jakim modelu życzą sobie Państwo prowadzić platformę. Platforma może działać w modelu:
    • otwartym (asortyment widoczny również dla użytkowników niezalogowanych),
      • z domyślną stroną główną (zobacz),
      • z katalogiem produktów jako stronę główną (zobacz),
    • zamkniętym (dostęp do platformy tylko po zalogowaniu) jako stronę główną użytkownik zobaczy tylko panel logowania (zobacz).

  2. Jeżeli dokumenty mają być pobierane za pomocą Sfery potrzebny nam będzie login i hasło do użytkownika Sfery (systemu ERP), które będą wykorzystywane do wystawiania dokumentów przez platformę.

  3. Czy życzą sobie Państwo, aby wyświetlać stany magazynowe użytkownikom? Jeżeli tak to w jakiej formie platforma ma je prezentować? Do wyboru:
    • dokładny stan (w postaci liczbowej),
    • orientacyjny stan (ikona z ogólnym statusem: dostępny / niedostępny, mało).

  4. Czy klient ma mieć możliwość dodawania do koszyka i zamawiania produktów, które są niedostępne?

  5. Które pole na kartotece towaru w systemie ERP ma odpowiadać za widoczność produktu na platformie? Do wyboru:
    • pozycja do sklepu internetowego,
    • pozycja do sprzedaży mobilnej,
    • pozycja do systemu aukcyjnego.

  6. Jakie ma być źródło zdjęć na platformie? Do wyboru:
    • system ERP,
    • platforma inTradus.

  7. Czy nowi klienci mają mieć dostęp do platformy, zanim przejdą proces weryfikacji po rejestracji?

  8. Czy udostępniać formularz rejestracji użytkownikom, którzy trafiają na platformę?

  9. Domyślnie platforma obsługuje 2 statusy zamówień – zapisane i zrealizowane. Jeżeli jednak pracują Państwo na Navireo lub posiadają Plusy do Subiekta GT to statusy można wtedy oprzeć o flagi rozszerzając możliwość odwzorowania statusu zamówienia. Jeżeli chcą Państwo skorzystać z tej opcji należy wskazać jakie flagi mają odpowiadać statusom – zapisane; w trakcie realizacji; zrealizowane; odrzucone.

  10. Czy posiadają Państwo program inDodatki: Indywidualne ceny?

  11. Jaki powinien być wskazany domyślny poziom cen dla użytkownika zalogowanego a jaki dla użytkownika niezalogowanego (użytkownik niezalogowany może również nie widzieć cen)?

  12. Z których magazynów mają być wyświetlane stany na platformie?

  13. Na który magazyn mają wpływać zamówienia z platformy?

  14. Przed wdrożeniem w systemie ERP należy stworzyć nową usługę transportową, która będzie wykorzystywana przez platformę do obsługi kosztów dostawy. Proszę przesłać nam jak będzie nazywać się ta usługa.

  15. Jaki użytkownik systemu ERP ma być wskazany jako "wystawiający" na dokumentach generowanych przez platformę?

  16. Jeżeli zdecydowali się Państwo na pakiet Start 2 lub Start 3 to czy będą Państwo korzystali z integracji Przelewy24?

  17. Proszę podać dane kontaktowe firmy, które będą wyświetlane na platformie(nazwę firmy, adres, kod pocztowy i miasto, numer telefonu, adres email.)

  18. Proszę określić "punkt startowy" (datę), od którego będzie dostępna dla klienta historia dokumentów na platformie. Takie ustawienie wykonujemy tylko raz przy wdrożeniu.

  19. Czy strona towaru ma wyświetlać się jako pop-up czy jako nowa strona?

  20. Czy chcą państwo wykorzystywać moduł producentów? Umożliwia on na filtrowanie oraz sortowanie produktów na podstawie producentów asortymentu.

 

Krok 2: Przygotowanie systemu ERP

 

Poniżej znajdują sie instrukcje opisujące jak należy przygotować się do wdrożenia od strony systemu ERP.

Jak dodać towary na platformę inTradus

 

Krok 3: Przygotowanie drzewa kategorii

Drzewo kategorii dla Subiekta GT:

Pobierz paczkę z systemem inTradus Start oraz programem inDodatki: Taksonomia dla Subiekta GT, klikając w link.

Zainstaluj program inDodatki: Taksonomia na komputerze osoby, która będzie tworzyć drzewo kategoriidla systemu inTradus. W mailu od zespołu wdrożeniowego otrzymasz licencję do programu.
Jeśli jeszcze jej nie masz - napisz na start@intradus.pl.

Przy pierwszym uruchomieniu wybierz bazę Subiekta GT oraz wskaż plik licencji programu.

Przygotowaliśmy kilka filmów instruktażowych, które obrazują jak zbudować drzewo kategorii:

Film dotyczący konfiguracji inDodatki:Taksonomia

Film dotyczący budowania kategorii i podkategorii

Film dotyczący dodawania towarów do kategorii

Pełna instrukcja do Taksonomii znajduje się tutaj:

Instrukacja do inDodatki: Taksonomia

Drzewo kategorii dla Navireo

Instrukacja do inDodatkiNAV: Taksonomia

 

Krok 4: Instalacja aplikacji inTradus i podpięcie certyfikatu SSL

W tym kroku należy zainstalować aplikację inTradus, która będzie odpowiedzialna za przesyłanie
danych między systemem ERP a platformą inTradus. 

Jak zainstalować aplikację inTradus?

 

Krok 5: Konfiguracja platformy i uzupełnienie
danych w panelu administracyjnym systemu inTradus

W panelu administracyjnym należy wykonać kilka działań, które są konieczne do uruchomienia sprzedaży online.

Instrukcje obsługi i konfiguracji platformy inTradus START